Jaarverslag 2020

Wat deden wij in 2020 met uw waterschapsbelasting?

In dit jaarverslag leest u wat we in 2020 deden met uw waterschapsbelasting. We zorgen ervoor dat bewoners, boeren en bedrijven kunnen wonen en werken in een veilige omgeving. En we zorgen voor schoon water en het juiste waterpeil. Ook werken we aan oplossingen voor de toekomst. Dit doen we iedere dag. Bekijk per onderwerp wat we in 2020 bereikten.

Grote delen van ons gebied liggen onder de zeespiegel. Lees wat we in 2020 hebben gedaan om ervoor te zorgen dat onze dijken sterk zijn en blijven.

We zorgen voor schoon water in rivieren, kanalen, grachten en plassen. Lees meer over hoe we werkten aan een betere waterkwaliteit.

We zorgen voor genoeg water voor natuur, landbouw en scheepvaart, inwoners en bedrijven.

Het waterschap zorgt voor uw veiligheid en voor schoon en genoeg water. Maar we doen ook van alles op het gebied van cultuurhistorie en recreatie.

Om ons werk te kunnen doen betaalt u waterschapsbelasting. We versturen hiervoor aanslagen en handelen verzoeken, bezwaar- en beroepsprocedures af.

Er komt veel kijken bij het besturen van een waterschap. Het bestuur werkte aan zichtbaarheid en waterbewustzijn.

Als waterschap willen we ons energieverbruik verminderen naar nul. Lees hoe we dat gaan doen.

Hoeveel waterschapsbelasting kreeg het waterschap binnen in 2020? En waar ging dat geld naartoe?