Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Dan kunt u ook video's zien. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Dienstverlening

Om ons werk te kunnen doen betaalt u waterschapsbelasting. We versturen hiervoor aanslagen en handelen verzoeken, bezwaar- en beroepsprocedures af.

Sommige mensen met een laag inkomen kunnen kwijtschelding aanvragen. Deze aanvragen moeten we beoordelen. Betaalt iemand de aanslag niet? Dan moeten we een herinnering of een aanmaning sturen. Belastingen moeten we alsnog innen. Daarbij moeten we ons aan wetten en regels houden. Maar we stellen zelf ook regels op en passen die aan als dat nodig is.

  • In 2019 verliep 82% van onze contacten met klanten online via Mijn Waternet. We hebben ons doel van 80% dus gehaald.
  • Klanten geven Mijn Waternet een 7,1. Door onze inzet op het gebied van digitalisering was er 9% minder contact per telefoon vergeleken met vorig jaar. 
  • Klanten kunnen nu nog makkelijker online kwijtschelding aanvragen. Ze waarderen dit: het cijfer dat ze ons hiervoor geven steeg van een 6 naar een 7,5.
  • Vanaf 2019 kunnen kleine ondernemers ook kwijtschelding aanvragen.

Lees meer over dit onderwerp bij programma 5 in de Jaarstukken 2019 (pdf, 1,2 MB)