Op en om het water

In 2020 sloten we partnerschappen met NEMO, Artis, Het Scheepvaartmuseum, Muiderslot en Amsterdam City Swim. Ook hebben we verschillende plannen uitgevoerd. Bijvoorbeeld een tentoonstelling in het Scheepvaartmuseum en een boekje met wandelroutes. Hieronder enkele hoogtepunten.

• Het dagelijks bestuur heeft de samenwerking met 6 organisaties verlengd. Namelijk NEMO, Artis, Amsterdam City Swim, Muiderslot en Het Scheepvaartmuseum. Deze samenwerkingen lopen tot en met 2025. Omdat we nu voor 5 jaar lang afspraken kunnen maken, kunnen we beter samenwerken. In 2025 willen we vieren dat Amsterdam 750 jaar bestaat.
  • In januari 2020 heeft het waterschap de tentoonstelling REGEN georganiseerd in het Scheepvaartmuseum. Dit deden we samen met Amsterdam Rainproof. Tot de lockdown in maart kwamen er zo’n 17.000 bezoekers naar de tentoonstelling.
  • Begin 2020 brak corona uit. De meeste activiteiten op het gebied van cultuurhistorie en recreatie gingen hierdoor niet door. In september 2020 waren wel de Open Monumentendagen, maar met minder monumenten dan normaal. Waterschap Amstel Gooi en Vecht deed mee met gemaal Stadwijck in Amsterdam. We plaatsten informatieborden in de stad. Dit deden we op interessante plekken die met ons waterschap te maken hebben. Bijvoorbeeld bij de Riekermolen.
  • We hebben verschillende plannen uitgevoerd. Zo knapten we de oevers in natuurgebied Wilnisse Bovenlanden op. En we bouwden hier historische legakkers. Dit zijn stroken land in het water. Ook lieten we een ontdekkaart en boekje over De Bilt en Stichtse Vecht (U verlaat deze site) maken. Hierin staan wandelroutes en informatie. Met 1 plan zijn we nog bezig: de uitkijktoren in Vinkeveen.

Lees meer over dit onderwerp bij programma 4 in de Jaarstukken 2020 (pdf, 1,5 MB) (U verlaat deze site)