Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Dan kunt u ook video's zien. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Schadevergoeding aanvragen

Het kan gebeuren dat u of uw bedrijf schade lijdt door werkzaamheden van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Of door een besluit van het waterschap. Soms komt de schade niet of niet helemaal voor uw rekening. Bijvoorbeeld omdat u de schade niet kon verwachten. U kunt dan misschien een schadevergoeding krijgen.

De Ronde Hoep gezien van boven

Vergoeding aanvragen

Een schadevergoeding vraagt u aan per brief. Doe dit zo snel mogelijk nadat de schade is ontstaan. Of nadat u weet dat er schade zal ontstaan.

Zet in de brief:

  • wat voor schade u heeft of verwacht
  • waar de schade is ontstaan
  • hoe groot de schade is
  • wanneer u de schade heeft ontdekt
  • hoe het waterschap de schade heeft veroorzaakt
  • waarom u recht heeft op een vergoeding
  • datum van uw aanvraag
  • uw naam en adres
  • uw handtekening

Stuur de brief naar:

Waterschap Amstel, Gooi en Vecht
t.a.v. Juridische Zaken
Postbus 94370
1090 GJ Amsterdam 

Ik heb een vergoeding aangevraagd. Wat nu?

Het waterschap bekijkt uw aanvraag zo snel mogelijk en beslist binnen 2 maanden over uw aanvraag.

Soms adviseert een onafhankelijke expert het waterschap over uw aanvraag. Deze expert nodigt u dan uit om uw aanvraag uit te leggen.

Ik ben het niet eens met het besluit over mijn aanvraag. Wat kan ik doen?

Als u het niet eens bent met het besluit, kunt u dit laten weten. U maakt dan bezwaar. In het besluit leest u hoe u dit doet.

Waar vind ik de voorwaarden voor een vergoeding?

De precieze voorwaarden leest u in de Waterschapsverordening (U verlaat deze site) (Hoofdstuk 4, Financiële bepalingen)