Inhaalslag aanslag waterschapsbelasting

U krijgt de aanslag waterschapsbelasting later dan u gewend bent. Lees wat dat voor u betekent.

Waterschap Amstel, Gooi en Vecht stuurt de aanslagen waterschapsbelasting later dan normaal. Dat komt door ICT-problemen bij de uitvoeringsorganisatie Waternet. Omdat we de achterstand bij het versturen van de aanslagen gaan inlopen, ontvangt u dit jaar misschien voor meerdere jaren aanslagen. Hieronder leest u meer over onze aanpak en wat dat voor u betekent.

In 2021 heeft onze uitvoeringsorganisatie Waternet het computersysteem voor de waterschapsbelasting vernieuwd. De vernieuwing van dat systeem heeft helaas vertraging opgelopen. Daardoor is er een achterstand ontstaan in het versturen van de aanslagen en het innen van de waterschapsbelasting. We begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn en bieden hiervoor onze excuses aan.

Wat betekent dit voor u?

Omdat we de achterstand gaan inlopen, ontvangt u dit jaar misschien voor meerdere jaren aanslagen.

Betalen in termijnen

Betaalt u nog niet in termijnen maar wilt u dat wel? Ga dan naar waternet.nl/mijn (U verlaat deze site) en log in voor belastingen met uw DigiD. Hier kunt u regelen dat u de aanslag via automatisch incasso in maximaal 8 termijnen betaalt.

Lukt het niet om te betalen?

We begrijpen dat het vervelend is dat u de aanslag later krijgt. En dat het u misschien niet lukt om uw aanslag nu te betalen. Dan kunnen we een betalingsregeling treffen. U kunt ons altijd bellen op 0900 93 94. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Kwijtschelding

Hebt u weinig inkomen? Dan kunt u misschien kwijtschelding krijgen. U hoeft de aanslag dan niet te betalen. Op waternet.nl/kwijtschelding(U verlaat deze site) (U verlaat deze site) leest u er meer over. U kunt hier ook meteen kwijtschelding aanvragen.

Vragen?

Hebt u nog vragen? Kijk dan op waternet.nl/waterschapsbelasting (U verlaat deze site). Wilt u liever iemand spreken? Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur op 0900 93 94 (normale belkosten).